[bazar] artystyczne plany metra, czyli Moje Metro


Jak z powszedniego planu metrawycisnąć" niepowszednią dekoracyjność? Zabrali się do tego twórcy grafik Moje Metro. Ich prace przypadną do gustu niezmordowanym globtroterom i nie będą się na nie krzywić miłośnicy designu. 


Plakat, grafika projektu Moje Metro z artystycznem przedstawieniem schematycznego planu metra w Nowym Jorku. Czarno-biały obraz stojący na biurku obok książek, ołówków i metalowej lampy.
fot. Moje Metro
 
Z tymi planami metra nie można podróżować od stacji A do stacji B. Wprawdzie ich kanwę stanowią schematyczne plany komunikacji miejskiej, lecz „odebrano” im ich praktyczne walory, zamieniając je w abstrakcyjny rysunek. Oto rzeczywiste i istniejące, funkcjonalne i utylitarne plany metra Londynu, Nowego Jorku, Berlina, Paryża czy Pragi, uproszczono, odbarwiono, tworząc minimalistyczny  obraz z artystyczną grą przecinających się linii. „Z miłości do podróży, ale bez ucieczki od cywilizacji” - tak piszą o projekcie Moje Metro na facebookowej stronie jego twórcy. 
 
Moje Metro jest projektem świeżym, świeżutkim. Facebookowe konto, na którym oglądnąć można m.in. proces powstawania grafik i wykonane projekty, działa od lutego 2018. Zainteresowani kupnem grafik – poszukiwacze oryginalnych, nowatorskich dekoracji do domu - na razie zdać się muszą na wysłanie wiadomości z zapytaniem przez Facebooka (info:// facebook.com/mojemetro). Cierpliwsi i wrocławianie mogą oglądać i nabyć dekoracje ścienne Moje Metro bez pośrednictwa internetu - na targach Dobry Design (25 marca 2018, ul. Świdnicka 8a, Wrocław). 
 
____________________________________________
>> mapy nieznanego (kartografia ze zbiorów Hiszpańskiej Biblioteki Narodowej)
____________________________________________


<< w7dni: bazar
 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz